3.5.11

ΓΑΛΛΙΚΗ ΜΠΑΡΟΚ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗ ΑΘΗΝΑ


      Ο τσεμπαλίστας Ιάκωβος Παππάς, έδωσε πρόσφατα στη Παλαιά Βουλή (σε συνεργασία με την ΑΡΤΕΜΩΝ) μια συναυλία με έργα για τσέμπαλο της οικογένειας των Κουπρέν. Γνωστός στη Γαλλία για την εργασία του πάνω στην Γαλλική μουσική μπαρόκ και ειδικά στην Γαλλική κωμική όπερα, παρουσίασε τα έργα αυτά της οικογένειας των Κουπρέν που ερμηνεύονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

    Είχαμε την ευκαιρία με αυτό το ρεσιτάλ να γνωρίσουμε όχι μόνο τους σημαντικότατους αυτούς συνθέτες αλλά και να αποκτήσουμε μια εικόνα της μουσικής για τσέμπαλο που καλύπτει πάνω απο έναν αιώνα. Οι συγκρίσεις μεταξύ των διαφορετικών μορφών γραφής και ύφους υπογραμμίστηκαν
με τον αρτιότερο τρόπο από τον Ι.Παππά, και της εξαιρετικής τεχνικής του που τον
καθιστούν αναμφισβήτητα πρωτοπόρο στο είδος αυτό της μουσικής στην χώρα μας . Ήταν
μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συναυλία, που δυστυχώς λόγω της ώρας που δόθηκε δεν είχε
και το αναμενόμενο κοινό.

     Κατά την διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας (19/4), επανήλθε ο Ι.Παππάς στην Γαλλική Μπαρόκ μουσική, αυτή τη φορά με μια συναυλία στην Γερμανική Εκκλησία με θρησκευτικά έργα του Μ.Α.Σαρπαντιέ.
Η συναυλία δόθηκε σε συνεργασία με την ΑΡΤΕΜΩΝ και το Κέντρο Παλαιάς Μουσικής. Σολίστες
ήταν οι Μ.Δήμα, Σ.Εμμανουηλίδου, Α.Λε Ρού, Β.Αγγελάκης, Δ.Σταυριανός και Θ.Μπιράκος.
Το φωνητικό σύνολο ερμήνευσε με υποδειγματικό τρόπο τα δυσκολότατα αυτά έργα του
Σαρπαντιέ που για πρώτη φορά παρουσιάζονται στη χώρα μας. Από τους σολίστες ξεχώρισαν
ιδιαίτερα η Μ.Δήμα και ο Β.Αγγελάκης.

Μια έκπληξη περίμενε το κοινό όταν ο Ι.Παππάς ερμήνευσε στο
εκκλησιαστικό όργανο την Σουίτα για όργανο από το πρώτο βιβλίο του Ζ.Μπουαβέν, συνθέτη
άγνωστο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό υποθέτω. Η συναυλία αυτή έδωσε στο κοινό
την ευκαιρία να γνωρίσει την μουσική ενός μεγάλου Γάλλου συνθέτη , που είναι ιδιαίτερα
απαιτητική, και που σπάνια ερμηνεύεται στη χώρα μας, μια και η προτίμηση των ειδικών
κλείνει περισσότερο υπέρ της Ιταλικής μουσικής και του Χαίντελ. Ας ελπίσουμε πως
και άλλοι ερμηνευτές της μπαρόκ μουσικής θα θελήσουν να ασχοληθούν με την Γαλλική
Σχολή που έχει όμως ιδιαίτερες τεχνικές απαιτήσεις. Η αρχή πάντως έγινε, ας ελπίσουμε
για την συνέχεια. Ιδού λοιπόν η Ρόδος.....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.